Rózsa Gyula: Kő Pál

Előjegyezhető

Kategória:

Abban a folyóiratcikkben, amely a szaksajtóban először említi a még főiskolás Kő Pál nevét, a vásárhelyi őszi tárlat kritikusa arra talál alkalmat és terjedelmet, hogy mellékesen kemény bírálatot adjon egy budapesti francia kiállításról, s megpróbáljon eredményt hirdeti Párizs és Hódmezővásárhely között a maga kiírta ki a jelentősebb versenyben. Mindez 1968-ban történik. Ugyanebben az esztendőben Franciaországot nem a Pestre küldött Bazaine és Vasarely, hanem Arman különleges pop art akkumulációi reprezentálják a velencei biennálén, a nemzetközi világszemle sztárja azonban kétségkívül a venezuelai-New York-i Marisol ugyancsak egyéni és ugyancsak pop art kompozícióival, a magyar művészetet pedig Vilt Tibor, Kondor Béla és Kokas Ignác képviseli a biennálén, amely tüntetésekkel, botrányokkal, a koncept artot ígérő gesztusokkal nyílik meg szent Márk köztársaságában. Ennyi a pillanatnyi közeli és távoli művészeti horizont. Hozzászámítandó még egy gyerekfővel végigélt világháború, egy állandóan, olykor tragikus gyorsasággal változó tanyasi-falusi otthoni környezet, viaskodás a világgal és viaskodás a művész-létért, továbbá egy erkölcsi-esztétikai mércét adó művésztanár, körülbelül ezekkel a vonalakkal határolhatjuk be az induló szobrász világát.

Készleten

Kiadó

Kötés típusa

Szerző

Schiller Alfréd

Sorozat

Mai Magyar Művészet

Kiadás éve

1976

Oldalszám

46