TARTALOM:
Marxizmus-leninizmus, történelem
Brezdán Sándor: A szentesi 48-as Népkör indulása (1870-1874) 3
Kallós Gábor: Az ideológia értelmezésének kérdéséhez 15
Nagy István: Kísérlet a demokratikus ifjúsági mozgalom szervezeti egységének megteremtésére Csongrád megyében (1944. októbertől 1945. márciusig) 23
Tóth Ferencné Jónás Irma: A Magyar Kommunista Párt értelmiségi politikájának alakulása Csongrád megyében a szocialista forradalomért folyó harc idején (1947-1948) 41
Vékás István: A beruházások hatékonyságának néhány kérdése az állami gazdaságokban 55
Nyelv és irodalom
Baróti Tibor: Tyutcsev négyütemű jambusainak statisztikai és összehasonlító elemzése 73
Benkő László: Juhász Gyula költői nyelvének gyakorisági szójegyzéke (II) 89
Békési Imre: Az ötmondatos hat bekezdésnyi beszédmű kísérleti vizsgálatáról 161
Fenyvesi István: A magyar munkásmozgalom és M. Gorkij (1902-1919) 185
Hegedűs András: Móra Ferenc ismeretlen levelei Pósáékhoz 203
Keszthelyi György: Szemlélet és formálás összefüggése Füst Milán epikájában 249
Rozgonyiné Molnár Emma: A szólások és közmondások irodalmi felhasználásának előzményeiből 267
Szegfű László: A thonuzoba-monda (Interpretációs kísérlet Janus Pannonius két sorához) 275
Sz. M. Vaszilcsenkó: A szél elnevezései és az általuk motivált szavak a mai orosz irodalmi nyelvben 285
Pedagógiai és lélektan
Balogh Tibor: Gondolatok az esztétikai megismerés pszichológiai természetéről 303
Geréb György-Tóth Károly-Rudas Lenke: Érzelmi trauma elviselésének vizsgálata siketnéma gyermekek fogászati beavatkozásakor 313
Geréb György-Tóth Károly-Papp Piroska: Fogeltávolítás érzelmi hatása idióta gyermekeken 331
Nánási Miklós: (I) Adalékok a népi demokrácia pedagógusképzésének történetéhez 339
Szabó G. Mária: A szülők véleménye iskolarendszerünk és az iskolastruktúra kérdéseiről 359
Művészet
Avasi Béla: “Össz-intervallumok dallamok pentaton hangközökből” 371
Frank Oszkár: Mikrokozmosz. Az I. kötet elemzése 395
Felsőoktatás-pedagógiai (módszertani) tanulmányok
Bereczki Sándor: A gyakorlati kiképzés fejlődése a tanárképző főiskolán II. 1947-1973. 407
Bokányiné Kocsis Margit: A házi olvasmányok helye, anyaga, terjedelme és ellenőrzési formái az orosz szakos tanárképzésben (II) 431
Farkas Katalin-Waldmann József: Ifjúsági klub, ifjúsági akadémia 443
Geréb György: Különböző ritmusú ingerhalmaz hatása az éberségi szintre főiskolai hallgatók erős érzelmi megterhelésénél 453
Huszka László: Történelem szakos tanárképzésünk 100 éve (1873-1973-ig) 471
Szörényi József-Zentai Károly: A pályaválasztás motívumainak vizsgálata a főiskolai hallgatók egy csoportjánál 495
Kurt Zehner-Sigrid Franz: Untersuchungen über die Selbsteinschätzung von Schülern 513
Az általános iskolai tanárképzés 25 éves évfordulóján, a Szegedi Tanárképző Főiskola 100 éves jubileumi és névadó ünnepségén elhangzott beszédek 1973. október 5-én és 6-án
Az iskolatörténeti és képzőművészeti kiállítás megnyitójára
Simon Gyulának, a Pedagógiai Társaság főtitkárának ünnepi beszéde 525
Szabó G. Lászlónak, az MSZMP Városi Pártbizottság osztályvezetőjének ünnepi beszéde 531
Díszünnepély a Szegedi Nemzeti Színházban
Polinszky Károly miniszterhelyettes ünnepi beszéde 535
Hegedűs András főiskolai főigazgató: Juhász Gyula nevével 541
Ünnepi tanácsülés a Szegedi Tanárképző Főiskola dísztermében
Hegedűs András: Tisztelgés és köszöntés 547
Miklósvári Sándornak, az MM Pedagógusképző Osztály vezetőjének ünnepi beszéde 549
Ábrahám Ambrus akadémikus ünnepi beszéde 551
Kratofil Dezső ny. gyakorló iskolai igazgató ünnepi beszéde 553